11 Kasım 2012 Pazar

Pazar, Hecha, focaccia ve antrikot... Özeti budur!

Yoğun geçen bir hafta, keyifli bir Cumartesi ve bana ait kocaman bir Pazar! Yemek yapmak hatta aklında bir tarif ile uyanmak için ne kadar güzel bir gün değil mi? Kahvaltı, gazete keyfi, çamaşır-bulaşık halleri sona erince, sabah (üşengeçlik ile) fırından aldığım ekmek hamurunun kıvama gelmiş olmasını görmek, keyiflenmek... 


Sonra acele ile değil keyifle bir soğanı ince ince doğramak, ardından sarımsağı (elime kokusu sinmiş ne olacak bugün Pazar vurdumduymazlığı ile) doğramak ve kısık ateşte yaklaşık 15-20 dakika (boyunca zaman durmuşcasına) karamelize etmek... İşte ben keyif diye buna derim!


Focaccia ekmeği geldi sabah sabah aklıma, yapayım da yiyelim dedim. Kaç zamandır hiçbir fırında denk gelmedim, halbuki çok severim. Pizza niyetinedir hatta daha pratiğidir, bilhassa çorba yanında çok yenilesidir. Biberiye ve karabiber ile iri taneli tuz ekledim; soğan, sarımsak karamelize ettim, soğuyunca hamura kattım ve sakince yoğurdum, arada iki yemek kaşığı un ve zeytinyağ ekledim. Focaccia öyle kuru kuru olmaz, Akdenizlidir; zeytinyağ kokar, biberiye kokar; bazıları içine kurutulmuş domates bile katar!


Sonra fırını önceden ısınması için 190 dereceye getirdim. Bu sırada son zamanlardaki favorim döküm tavayı yine az zeytinyağ ile yağladım. Ekmeğin ardından et pişireceğim, neden ekmeğe de destek vermesin ki tavam dedim. Tamam günlerden Pazar, vakit bol ama o kadar da bulaşık çıkarmaya, günü makine doldur-boşalt ile geçirmeye ne gerek var.

Gelişigüzel bir şekilde hamuru tavaya yaydım, üzerine yine biberiye ve iri tuz serptim. 


Ardından saatimi 15 dakikaya kurdum ve kış çayım ile dergim elimde fırının karşısında beklemeye koyuldum.

15 dakikanın sonunda mis gibi baharat kokulu focaccia işte karşımda... Yabancıların bir lafı var bu tip tarifler için “comfort food” diyorlar. İşte focaccia da öyle bir lezzet, sarıp sarmalıyor insanı mutlu ediyor, huzur veriyor. Ne de olsa karbonhidrat ve baharat!


Ardından hazır döküm tava sıcak ocağın üzerine aldım, içini şöyle bir sildim ve zeytinyağ, tuz-karabiber ve sarımsak ile marine ettiğim etleri pişirdim. 


Dedim ya kendisi bu aralar en sevdiğim, sebzeden ete, mantardan ekmeğe; her öğünde benimle...

Bence pratik olmak gerek şu hayatta ama pratik olacağım diye de lezzetten mahrum kalmamak gerek. Mutfakta zaman geçirmek, durup dinlenmek, keyifle yemek, kendine gelmek... İşte Pazar diye ben bu derim! Size de aynı keyfi dilerim...

Afiyette günler, iyi haftalar herkese...

23 yorum:

Aicha Dalgic dedi ki...

miss vallah !!

ellerinize saglik afiyet bal seker olsun edendim çok leziz gorunuyor

seve svee banada beklerim

Unknown dedi ki...

Güzel bir pazarmış :) Her gününün böyle keyifli geçmesi dileğimle...

Selin Ergeçer dedi ki...

muhteşemmm :) ayrıca kurutulmuş domates fikri çok hoşuma gitti :)

cafenoHut dedi ki...

Benim döküm tavam böyle geniş kenarlı değil, çok seviyorum ama bu tarz olsaymış daha güzel kullanabilirmişim..
Fırında kullanılabilmesi de harika..
Alışveriş listesine eklenecek bu tavada:)
Size de afiyet olsun nefis görünüyor tabak, sabah sabah bile:)

Ebrushka Blog dedi ki...

Öyle güzel yazılmış ki şu anda akılım toplayamıyorum resmen :) HARİKA görünüyor tadını tahmin edebiliyorum:)

www.ebrueliacik.blogspot.com

LeylaK dedi ki...

Oooo, Focaccia ekmeğini ilk kez görüyorum, ama içindekilere bayıldığımı söyleyebilirim...Son zamanlarda farklı ekmelere merak sardım, bunu seveceğim, hissediyorum :)
Ellerine sağlık Özge.

bittermutfakta dedi ki...

Ekmeğin görüntüsüne ve sizin pazarın güzelliğini bu kadar güzel anlatmanıza bayıldım doğrusu.Ellerinize sağlık.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Etlerde ekmekte nefis görünüyor:) ellerinize sağlık:)

murat dedi ki...

çok nefis gözküyor elinize sağlık.

Oglak Kizlari dedi ki...

Bak şimdi aldıracaksın bana şu döküm tava dan.
Ellerine sağlık.
Zevklerine sağlık.

Takdir eden anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

Hepsi çok güzel, karnım da aç, hangisini alıp gitsem:))

yesimdusova dedi ki...

merhaba, blogunuza gezerken rastladım ve çok keyifli. focaccia harika görünüyor.. canım çemedi değil..ellerinize sağlık..

TarzMeselesi dedi ki...

Ekmeği hemen deneyeceğim. Harika görünüyor, ellerinize sağlık!

Adsız dedi ki...

tarifleriniz ve resimlerinz cok hoş. haftasonu denenecekler listeme ekledim...

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyorlar:)

yemek ye dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. :)

zeynep erer dedi ki...

ımm ıstahım acıldı :)

Unknown dedi ki...

Herşey harika görünüyor, çok da güzel anlatmışsınız. İnsan yazının içine dalıyor. Ellerinize sağlık.

www.gulceunsal.com

Bu da benim sitem, göz atarsanız sevinirim. Daha yeniyim eksiklerim var ama onları da tamamlayacağım yavaş yavaş.

yemek tarifleri dedi ki...

süper

anunturi gratuite dedi ki...

Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?


İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Şekerpare dedi ki...

İştah kabartıcı ve hepsi ayrı güzel...

Kolay Yemek Tarifleri dedi ki...

Sekiz yıl sonra da güzel. Elinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...